מה עובר עליי עכשיו
האבל אינו קו ישר. אלו חמשת השלבים שרבים חווים — לא בהכרח בסדר הזה, ולא כולם. זה עלול לבוא בגלים. וחלקם יכולים לחזור. תהיו בחמלה לעצמכם...
הלם
תחושת חוסר אמון, קהות חושים או 'זה לא באמת קורה'. המוח מנסה להגן עליך מעוצמת הכאב.
זו תגובה טבעית ומגנה. אין צורך למהר להרגיש משהו מסוים — תנ/י לעצמך זמן.
כעס
כעס על המצב, על אחרים, על עצמך או אפילו על מי שהלך. לעיתים מתלווה אשמה.
הכעס הוא חלק מהריפוי, לא סימן לחולשה. מותר להרגיש אותו ולתת לו מקום.
מיקוח
מחשבות של 'מה אם...' ו'לו רק...'. ניסיון נפשי להחזיר את מה שהיה.
המחשבות האלו טבעיות. נסה/י להיות עדינ/ה עם עצמך כשהן עולות.
עצב ודיכאון
עצב עמוק, חוסר אנרגיה, נסיגה. זה השלב שבו עוצמת האובדן מורגשת במלואה.
זה כואב — וזה חלק מהדרך. אם העצב מציף לאורך זמן, פנייה לעזרה מקצועית היא צעד של אומץ.
השלמה
לא 'להיות בסדר', אלא ללמוד לחיות עם האובדן ולמצוא דרך להמשיך.
ההשלמה מגיעה בקצב שלה. הזיכרון נשאר, והחיים מוצאים צורה חדשה.
אתם לא צריכים לעשות את זה לבד.
לחצו על "עזרה וליווי" בכל רגע כדי לדבר עם מלווה אבל.